صفحه نخست / دیجیتال مارکتینگ / چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟ ما تا کنون در سلسله درس‌های استراتژی محتوا بارها به این مسئله اشاره کرده‌ایم که محتوا را هم می‌توان مانند یک کالا یا محصول در نظر گرفت و آن را تحلیل کرد.

چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

بسیاری از نکات و اصولی که تحت عنوان‌های فرایند تولید و مدیریت بازاریابی و اصول قیمت گذاری و استراتژی برای کالاها و به طور کلی‌ محصولات مطرح می‌شوند، برای محتوا هم قابل استفاده هستند.

از جمله این مفاهیم، بحث ارزشمند چرخه عمر است که برای تولیدکنندگان محتوا هم می‌تواند بسیار ارزشمند و الهام بخش باشد.

در این درس مدل شش مرحله‌ای چرخه عمر محتوا را با هم مرور می‌کنیم. این شش مرحله به شرح زیر هستند:

مرحله پیش تولید (Conception Stage)
مرحله تولید (Creation Stage)
مرحله عرضه اولیه (Publishing)
مرحله ترویج (Promotion)
مرحله نگهداری و به روزرسانی (Content Maintenance)
مرحله حذف و کنارگذاری (Content Retirement)

ما تا کنون در سلسله درس‌های استراتژی محتوا بارها به این مسئله اشاره کرده‌ایم که محتوا را هم می‌توان مانند یک کالا یا محصول در نظر گرفت و آن را تحلیل کرد.

بسیاری از نکات و اصولی که تحت عنوان‌های فرایند تولید و مدیریت بازاریابی و اصول قیمت گذاری و استراتژی برای کالاها و به طور کلی‌ محصولات مطرح می‌شوند، برای محتوا هم قابل استفاده هستند.

از جمله این مفاهیم، بحث ارزشمند چرخه عمر است که برای تولیدکنندگان محتوا هم می‌تواند بسیار ارزشمند و الهام بخش باشد.

در این درس مدل شش مرحله‌ای چرخه عمر محتوا را با هم مرور می‌کنیم. این شش مرحله به شرح زیر هستند:

مرحله پیش تولید (Conception Stage)
مرحله تولید (Creation Stage)
مرحله عرضه اولیه (Publishing)
مرحله ترویج (Promotion)
مرحله نگهداری و به روزرسانی (Content Maintenance)
مرحله حذف و کنارگذاری (Content Retirement)

با تاپ اکانت محتوا نویسی رو یاد بگیر

مطالب مرتبط