صفحه نخست / دیجیتال مارکتینگ / ۵ اپلیکیشن برتر اشتراک گذاری عکس

۵ اپلیکیشن برتر اشتراک گذاری عکس

۵ اپلیکیشن برتر اشتراک گذاری عکس

دوربین‌های فوق‌العاده قوی گوشی‌های هوشمند، عکاسی را به یکی از پرطرفدارترین تفریحات این روزهای مردم تبدیل کرده است. به لطف شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به سادگی و در کسری از ثانیه عکس‌های‌تان را نمایش دهید و دوستان و خانواده‌تان را در لحظات خوش زندگی‌ شریک کنید. اما اگر تعداد بی‌شمار شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های اشتراک‌ گذاری عکس، گیج‌تان کرده است و نمی‌دانید از کدامیک و چگونه استفاده کنید، توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا با بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های اشتراک عکس بیشتر آشنا شوید.

در ادامه با تکنوتاچ همراه باشید…

INSTAGRAM

اینستاگرام چیست؟ محبوب‌ترین شبکه‌اجتماعی اشتراک عکس است که امکان اشتراک عکس در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر و فوراسکوئر را هم به کاربرانش می‌دهد.

کاربران آن چه کسانی هستند؟ امروزه دیگر کمتر کسی است که یک حساب کاربری در اینستاگرام نداشته باشد. هرکسی را که بخواهید می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید. از افراد خانواده، دوستان، هم‌کاران و هم‌کلاسی‌های‌تان گرفته تا بازیگران، فوتبالیست‌ها و حتی سیاستمداران. اما اغلب کاربران این شبکه را جوانان و نوجوانانی تشکیل داده است که هرجایی می‌روند، یک مونوپاد به دست دارند و از خودشان عکس سلفی می‌گیرند و همچنین کسانی که به عکاسی از خوراکی‌ها علاقه دارند. تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان، هر روز لحظات مختلف زندگی‌شان را از طریق اینستاگرام با دیگران به اشتراک می‌گذارند. اما در کنار عکس‌های روزمره‌ی مردم عادی، خیلی از افراد و شرکت‌ها از اینستاگرام برای معرفی محصولات‌ و خدمات‌شان و جذب مشتری استفاده می‌کنند.

چگونه کار می‌کند؟ این اپلیکیشن این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از تنظیمات و فیلترهای مختلف، عکس‌های‌تان را پیش از اشتراک گذاری، ویرایش کنید. محبوب‌ترین فیلترهای اینستاگرام، فیلتر رنگ آبی است و بیشترین لایک‌ را عکس‌های خوراکی‌ می‌گیرند. همچنین می‌توانید با هشتگ گذاشتن پای عکس‌هایتان لایک بیشتری بگیرید و دوستان‌تان را هم روی عکس‌ها تگ کنید.

Instagram

دانلود INSTAGRAM از گوگل پلی

VSCO

VSCO چیست؟ اپلیکیشن محبوب عکاسان حرفه‌ای است که قابلیت‌ها و فیلترهای متنوعی برای ویرایش عکس در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

کاربران آن چه کسانی هستند؟ برخلاف اینستاگرام که همه جور کاربری دارد، عموم کاربران VSCO کسانی هستند که عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. اما کسانی که در هر دو شبکه فعالیت می‌کنند، عکس‌های خود را با هشتگ‌هایی مثل #vsco یا #vscocity در اینستاگرام پست می‌کنند تا نشان بدهند که درواقع به جامعه‌ی VSCO تعلق دارند.

چگونه کار می‌کند؟ VSCO با استفاده از فیلترها و قابلیت‌های مختلف ویرایش عکس به تصاویری که خصوصا از طبیعت مثل جنگل، دریا و یا غروب آفتاب گرفته‌اید نمای هنری‌تری می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی حرفه‌ای‌تر به نسبت اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

VSCO

دانلود VSCO از گوگل پلی

PINTEREST

پینترست چیست؟ یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس با یک طراحی خلاقانه، جذاب و کاربرپسند است.

کاربران آن چه کسانی هستند؟ خانم‌های خانه‌دار و علاقمندان هنرهای دستی، طرفدار پروپاقرص این شبکه‌ی اجتماعی هستند. تقریبا هرچیزی را که بخواهید می‌توانید با یک جستجوی ساده در پینترست پیدا کنید. از انواع و اقسام راهنمایی‌هایی تصویری هنرهای مختلف مثل عکاسی، آشپزی، بافتنی و … گرفته تا مدل کیف و کفش و لباس، تا مناظر طبیعی و دکور و چیدمان منزل و پرتره‌های افراد سراسر جهان و هرچیز دیگری که فکرش را بکنید. حتی تایپوگرافی‌های فراوانی از کتاب‌ها و فیلم‌ها را هم می‌توانید در پینترست ببینید.

چگونه کار می‌کند؟ روش کار پینترست به این صورت است که از هر موضوعی که دوست داشته باشید یک تابلو (board) می‌سازید و بعد عکس‌های مربوط با آن موضوع را به آن تابلو می‌چسبانید (pin می‌کنید). درست مانند عکس‌هایی که روی درب یخچال منزل‌تان یا روی آینه‌ی آرایش می‌چسبانید. پینترست یک سایت فوق‌العاده برای وبلاگ نویسان است. چرا که می‌توانند همه‌ی عکس‌های مربوط به یک موضوع را در یک جا داشته باشند و هرگاه که نیاز داشتند به راحتی عکس دلخواه‌شان را بیابند.

pinterest

دانلود PINTEREST از گوگل پلی

FLICKR

فلیکر چیست؟ آخرین عضو زنجیره‌ی سه‌گانه اینستاگرام-VSCO-فلیکر، کارآمدترین و قدیمی‌ترین شبکه اجتماعی اشتراک عکس است.

کاربران آن چه کسانی هستند؟ اکثر کاربران فلیکر عکاسان واقعا حرفه‌ای هستند. به همین علت می‌توانید زیباترین و هنرمندانه‌ترین عکس‌ها را در این شبکه ببینید و چنان غرق این شاهکارها شوید که متوجه نشوید چندین ساعت پای فلیکر گذرانده‌اید.

چگونه کار می‌کند؟ از هر عکسی که خوش‌تان بیاید می‌توانید با اضافه کردن به موارد دلخواه (favorites) و یا کامنت گذاشتن، با صاحب عکس ارتباط برقرار کنید. درنگ نکنید و شما هم شاهکارهایی که با دوربین عکاسی گرفته‌اید، در این سایت نمایش دهید.

flickr

دانلود FLICKR از گوگل پلی

TUMBLR

تامبلر چیست؟ یک اپلیکیشن دومنظوره برای وبلاگ‌نویسی و هم‌چنین اشتراک گذاری عکس است.

کاربران آن چه کسانی هستند؟ اغلب عکاسانی که علاقمندند کپشن‌های طولانی پای عکس‌های خود بنویسند، مثل عکاسان خبری، به تامبلر روی می‌آورند.

چگونه کار می‌کند؟ شما هم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید با عکس‌هایتان یک روایت بسازید، شک نکنید که تامبلر را مخصوص شما ساخته‌اند. با عکس‌ها و کلمه‌ها داستان بسازید تا وبلاگ شخصی خودتان را در تامبلر داشته باشید.

Tumblr

دانلود TUMBLR از گوگل پلی

 

مطالب مرتبط