صفحه نخست / دیجیتال مارکتینگ / زندگینامه هانده ارچل مدل و بازیگر ترکی

زندگینامه هانده ارچل مدل و بازیگر ترکی

زندگینامه هانده ارچل مدل و بازیگر ترکی

هانده ارچل بازیگر و مدل معروف و خوش سیمای اهل ترکیه است. این بازیگر با استعداد، با بازی در مجموعه تلویزیونی «عشق حرف حساب حالیش نمی شه! (Aşk Laftan Anlamaz)» در سال 2016-2017 و ایفای نقش اصلی حیات اوزون در برابر بوراک دنیز در نقش مورات سرسیلماز شناخته و به شهرت چشم گیری رسید. پیش از این، او در سریال های دیگری به هنرنمایی پرداخته بود و در کار مدلینگ به طور موفقی عمل می کرد.

آخرین فیلمی که از او روی آنتن ترکیه رفته و هنوز هم در حال پخش است، سریال «تو درم را بزن (Sen Çal Kapımı) محصول سال 2020 بوده و پارتنر او در این مجموعه، کرم بورسین می باشد. ارچل در شبکه اجتماعی اینستاگرام با 14.2 میلیون دنبال کننده، طرفداران بسیاری دارد و اتفاقا هواداران ایرانی او کم نیستند. کمتر کاربر ایرانی پیدا می شود که در این فضا کلیپ ها و تصاویر زیبای او را ندیده باشد. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه شخصی هانده ارچل، این بازیگر پرمخاطب ترکیه ای بپردازیم.

عکس هانده ارچل

اینستاگرام هانده ارچل,بیوگرافی هانده ارچل,رقص هانده ارچل,

هانده ارچل کیست؟ هانده ارچل این هنرمند زیبا و دوست داشتنی، ابتداً کار خود را به عنوان مدل در سال 2012 در رسانه ها آغاز و با بسیاری از آژانس های مدلینگ کار کرد و در حال حاضر یک بازیگر برجسته تلویزیونی است. هانده در سال 2012 در مسابقات بانوی زیبا که در کشور آذربایجان برپا شده بود شرکت کرد و توانست به رتبه دوم دست یابد. وی یک خواهر کوچکتر و زیبا دارد که او نیز در حوزه مدلینگ فعالیت می کند.

این بانوی جوان و جذاب از طریق درام های تلویزیونی مانند: چکاوک Calikusu (2013)، دختران آفتابGunesin Kizlari  (2015) و عشق حرف حساب حالیش نمی شه! Aşk Laftan Anlamaz (2016-2017) مخاطبان زیادی برای خود دست و پا کرده است.

مجموعه عشق حرف حساب حالیش نمی شه به دلیل استقبال زیاد مخاطبان در قریب به 80 کشور به نمایش در آمد و به زبان های انگلیسی، هندی، عربی، فارسی و کره ای ترجمه و دوبله شده و ارچل برای این سریال جوایز متعددی دریافت کرد. در سال 2018 لقب زیباترین زن ترکیه را در مقام اول و هفتمین زن زیبای جهان را به خود اختصاص داد. محله و منطقه ای که هانده در آن به دنیا آمده، گفته می شود که زیباترین زنان را در خود جای داده است.

زندگي نامه هانده ارچل,زندگی نامه هانده ارچل,زندگی نامه هانده ارچل بازیگر ترکیه,

دوران کودکی و نوجوانی هانده ارچل

هانده ارچل در بیست و سومین روز از ماه نوامبر سال ۱۹۹۳ در محله باندیرما، شهر بالکسیر، ترکیه به دنیا آمد. او فرزند ارشد یک خانواده چهار نفره می باشد. اصلیت پدر او ترکیه ای و مادرش آلمانی است. مادر هانده در سال 2019 به خاطر مبتلا بودن به بیماری سرطان از دنیا رفت. وی دوران خردسالی خود را در کنار خانواده و پدربزرگ و مادر بزرگش گذرانده و محبت ویژه ای به آنها دارد. او تنها یک خواهر کوچکتر از خودش به نام غمزه ارچل داشته و با اینکه از هانده کوچکتر است اما ازدواج کرده و دارای یک فرزند دختر به نام ایلین (هم نام مادرشان) می باشد.

زندگینامه هانده ارچل بازیگر ترکی,عکس هانده ارچل,هانده ارچل اینستاگرام,

غمزه نیز مانند خواهر بزرگترش به حرفه مدلینگ مشغول می باشد. هانده تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی رشته هنرهای زیبا و هنرهای سنتی از دانشگاه دولتی معمارستان به پایان برد. او در خصوص ایام کودکی و مدرسه چنین می گوید: “در مدرسه هر وقت نمایش و تئاتری بر پا می شد، من اولین داوطلب آن بودم. یکی از معلم هایم من را در رسیدن به این هدف بسیار تشویق می کرد و به قدرت بازیگری من ایمان داشت”.

اینستاگرام هانده ارچل,بیوگرافی هانده ارچل,رقص هانده ارچل,

هانده ارچل مدلینگ

هانده ارچل در سن 19 سالگی در مسابقات زیبایی که هر ساله در کشور آذربایجان برگذار می شد شرکت نمود و در آن مسابقه توانست مقام دومین دختر زیبای مسابقات را به خود اختصاص دهد و پس از آن بود که فعالیت مدلینگ را به طور جدی آغاز نمود و با پیشنهاد های بسیاری به منظور مدلینگ برندهای مطرح جهان روبرو شد. موفقیت او در عرصه مدلینگ موجب شد که بتواند به خوبی به درخشد و از این طریق وارد صنعت بازیگری شود. حضور او در سریال های ترکیه ای در برابر بازیگران مرد معروف ترکیه و نقش آفرینی بسیار عالی اش موجب شد که به یکی از ستاره های سینمای ترکیه تبدیل گردد. او به شدت به مسافرت و خوانندگی علاقه دارد و مدتی را نیز به عنوان مجری در شبکه های ترکیه ایفای نقش می نمود.

او همیشه می گوید که آرزو دارد که در مقابل یکی از ستاره های هالیوود مانند لئوناردو دی کاپریو و رایان گاسلینگ بازی کند و این حس خوب را تجربه نماید. هانده ارچل به رنگ صورتی بسیار علاقه دارد و در زمینه مدلینگ با برندهای مشهوری مانند برند آرایشی لورآل پاریس و پوشاک جین دیفکتو همکاری می کند.

زندگي نامه هانده ارچل,زندگی نامه هانده ارچل,زندگی نامه هانده ارچل بازیگر ترکیه,

ازدواج و زندگی خصوصی هانده ارچل

در خصوص وضعیت تاهل هانده ارچل باید بگوییم که وی هنوز مجرد بوده ولی روابط عاشقانه پر حاشیه ای را پشت سر گذاشته است. در طی سال های 2015 تا 2017 با اکین مرت دایماز یکی از بازیگران و مدل های مطرح ترکیه ای در رابطه بود اما آنها پس از دو سال از هم جدا شدند. در سال 2018 زمزمه روابط عاشقانه او با خواننده و کارگردان سرشناس پاپ ترکیه یعنی مورات دالکیلیج به گوش رسید. تلوزیون ملی ترکیه در یکی از بخش های خبری خود، تصویر این دو هنرمند را در کنار هم نشان داد و خبر از رابطه عاطفی آنها داد. هانده و مورات نیز نسبت به این خبر از خود عکس العملی نشان نداده و آن را انکار نکردند. این زوج هنری پس از مدتی از یکدیگر جدا شدند و هانده این موضوع را از صفحه اینستاگرام به هوادارانش اطلاع داد، البته گفته می شود که پس از مرگ مادره هانده این دو جددا به یکدیگر پیوستند.

زندگینامه هانده ارچل بازیگر ترکی,عکس هانده ارچل,هانده ارچل اینستاگرام,

مجله fillgap هانده ارچل را نفر اول و فحریه اوجن را نفر سوم زنان زیبای مسلمان جهان تعیین نمود. ارچل در یکی از مصاحبه هایی که داشته از رویاهای ایام کودکی اش گفته: “از کودکی دوست داشتم بازیگر شوم و زمانی که به وارد دانشگاه شدم، قدم های خود را در این راه استوارتر کردم. حال من به این آرزو رسیده ام اما آرزوی دیگری هم دارم و آن همبازی شدن با سوپراستارهای هالیوودی یعنی لئوناردو دیکاپریو و رایان گاسلینگ است”. او علاقه زیادی به مسافرت و گردش دارد و می گوید که: دوست دارم با یک هدفون، کتاب و کوله پشتی سفری دور دنیا داشته باشم. همچنین بیشترین لذت را در یوگا و مدیتیشن میبیند.

اینستاگرام هانده ارچل,بیوگرافی هانده ارچل,رقص هانده ارچل,

هانده ارچل بازیگر ترک

هانده ارچل فعالیت بازیگری و زندگی هنری خود را در سن 21 سالگی با حضور در سریال درخت زندگی آغاز نمود و پس از آن در سریال مدرسه دیوانه ایفای نقش نمود اما آنچه که موجب شهرت او شد ایفای نقش در سریال دختران آفتاب به عنوان نقش سلین بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او پس از این سریال ها در سریال عشق حرف حالیش نمیشه و مروارید سیاه ایفای نقش نمود.

زندگي نامه هانده ارچل,زندگی نامه هانده ارچل,زندگی نامه هانده ارچل بازیگر ترکیه,

آثار و کارهای هانده ارچل

هانده ارچل در مدت زمان کوتاهی که از زندگی هنری و بازیگری او می گذرد با حضور در چندین سریال ترکیه ای به خوبی توانست جایگاه خود را در عرصه سینما و تلویزیون ترکیه پیدا کند و امروزه این بازیگر معروف طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. از مهم ترین سریال هایی که هانده در آن ها ایفای نقش نموده است می توان به سریال مروارید سیاه با بازی در برابر تولگاها ساشمان، سریال عشق حرف حالیش نمیشه با بازی در برابر بوراک دنیز، سریال دختران آفتاب با بازی در برابر تولا ساریتاش، سریال تکه های شکسته با بازی در برابر آنگین آکیورک اشاره نمود.

استایل و چهره بسیار زیبا هانده باعث شده است که او چهره ای کاملا ترک گونه داشته باشد و یکی از بازیگران زیبای ترک محسوب شود که بیشتر کارگردانان ترجیح می دهند که او در سریال هایی که می سازند ایفای نقش کند، البته مهارت و استعداد او در عرصه هنر و بازیگری نیز در موفقیت و شهرت او بی تاثیر نبوده است.

زندگینامه هانده ارچل بازیگر ترکی,عکس هانده ارچل,هانده ارچل اینستاگرام,

او اخیرا در یک فیلم مشترک ایرانی ترکی ایفای نقش می کند. این فیلم که مست عشق نام دارد به کارگردانی حسن فتحی ساخته می شود  و قرار است که در این فیلم زندگی مولانا و شمس تبریزی به تصویر کشیده شود، هانده ارچل در این فیلم در نقش کیمیا خاتون ایفای نقش می کند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش می کنند می توان به  شهاب حسینی، پارسا پیروز فر، حسام منظور، ابراهیم چلیکول اشاره نمود. هانده ارچل یکی از بازیگران اصلی فیلم مست عشق است که در مقابل شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا ایفای نقش می کند. این فیلم که محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه است در شهر استانبول از کشور ترکیه ساخته می شود و قطعا می تواند یکی از بهترین فیلم های تاریخی اخیر سینمای ایران و ترکیه باشد.

اینستاگرام هانده ارچل,بیوگرافی هانده ارچل,رقص هانده ارچل,

فیلم های هانده ارچل

تلویزیون

  • سریال دیوانه در کلاس درس دانشگاه، در نقش مریم، محصول سال 2014
  • سریال تو درم را بزن، در نقش ادا، محصول سال ۲۰۲۰
  • سریال عزیزه، در نقش عزیزه، محصول سال ۲۰۱۹
  • سریال حلقه، در نقش مژده، محصول سال ۲۰۱۹
  • سریال مروارید سیاه، در نقش هازال، محصول سال ۲۰۱۷
  • سریال عشق حرف حالیش نمیشه، در نقش حیات، محصول سال ۲۰۱۶–۲۰۱۷
  • سریال دختران آفتاب، در نقش سلین ییلماز، محصول سال ۲۰۱۵
  • سریال چکاوک، در نقش زاهیده، محصول سال ۲۰۱۳
  • سریال درخت ‌زندگی، در نقش سلن کاراهانلی، محصول سال ۲۰۱۴

سینمایی

  • سینمایی مست عشق، در نقش کیمیا خاتون، محصول سال 2020

افتخارات هانده ارچل

  • برنده جایزه اولین زن زیبای ترکیه در سال 2012
  • برنده جایزه دومین زن زیبای جهان در سال 2012
  • برنده چهل و دومین جایزه جشنواره پروانه طلایی برای عنوان ستاره در حال ظهور در فیلم دختران آفتاب، سال 2015
  • برنده جایزه موفقیت İTÜ EMÖS برای عنوان موفق ترین بازیگر زن در فیلم دختران آفتاب، سال 2016
  • برنده جایزه جوانان ترکیه برای عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم دختران آفتاب، سال 2016
  • برنده جایزه رسانه ای KTÜ برای عنوان ستاره جدید در حال ظهور در فیلم دختران آفتاب، سال 2016
  • نامزد دریافت جایزه رسانه های اجتماعی KMK برای عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم عشق حرف حساب حالیش نمی شه، سال 2016
  • نامزد دریافت جایزه Müzikonair برای عنوان بهترین بازیگر زن سریال های تلویزیونی در فیلم عشق حرف حساب حالیش نمی شه، سال 2017
  • برنده جایزه Dilek University Yeditepe برای عنوان بهترین بازیگر زن کمدی در فیلم عشق حرف حساب حالیش نمی شه، سال 2017
  • نامزد دریافت جایزه کودکان ترکیه برای عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال های درام در فیلم عشق حرف حساب حالیش نمی شه، سال 2017
  • برنده جایزه İstanbul Moda Rehberi برای عنوان بهترین بازیگر زن در سریال های درام در فیلم عشق حرف حساب حالیش نمی شه، سال 2017
  • برنده چهل و چهارمین جایزه جشنواره پروانه طلایی بهترین بازیگر زن کمدی در فیلم عشق حرف حساب حالیش نمی شه، سال 2017

 

مطالب مرتبط