تست A/B چیست و در بازاریابی محتوا
تست A/B چیست و در بازاریابی محتوا فرض کنید که میخواهیم یک دستمال کاغذی جدید عرضه کنیم و بین دو طرح نهایی که برای جعبه در نظر داریم، نمیتوانیم به جمعبندی نهایی و انتخاب یک طرح برسیم.
تست A/B چیست و در بازاریابی محتوا
همچنین به علت محدودیتهای چاپ و تولید بسته بندی، علاقمند هستیم که صرفاً یکی از دو طرح را برای تولید انبوه مورد استفاده قرار دهیم.
برای انتخاب بهترین بسته بندی، روشهای مختلفی وجود دارد.
مثلاً ممکن است به سراغ تعدادی طراح یا گرافیست یا متخصص بسته بندی بروید و از آنها بخواهید که تجربیات خودشان را در اختیار شما قرار دهند.
همچنین ممکن است دو بسته بندی را به چندصد یا چندهزارنفر نشان دهید و از آنها بخواهید که بگویند کدام را بیشتر دوست دارند.
شیوهی اول را معمولاً به عنوان نظر کارشناسی یا نظر گروه کارشناسان (Expert Panel) میشناسند.
شیوهی دوم هم که یکی از رایجترین روشهای انجام تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) است.
اما هر یک از این دو شیوه محدودیتها و چالشهای خود را دارند:
همچنین به علت محدودیتهای چاپ و تولید بسته بندی، علاقمند هستیم که صرفاً یکی از دو طرح را برای تولید انبوه مورد استفاده قرار دهیم.
برای انتخاب بهترین بسته بندی، روشهای مختلفی وجود دارد.
مثلاً ممکن است به سراغ تعدادی طراح یا گرافیست یا متخصص بسته بندی بروید و از آنها بخواهید که تجربیات خودشان را در اختیار شما قرار دهند.
همچنین ممکن است دو بسته بندی را به چندصد یا چندهزارنفر نشان دهید و از آنها بخواهید که بگویند کدام را بیشتر دوست دارند.
شیوهی اول را معمولاً به عنوان نظر کارشناسی یا نظر گروه کارشناسان (Expert Panel) میشناسند.
شیوهی دوم هم که یکی از رایجترین روشهای انجام تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) است.
اما هر یک از این دو شیوه محدودیتها و چالشهای خود را دارند:
با تاپ اکانت محتوا نویسی رو یاد بگیر