نخستین گام برای تحلیل استراتژی محتوا در فضای مجازی
نخستین گام برای تحلیل استراتژی محتوا در فضای مجازی فرض کنید کسانی را که از شبکههای اجتماعی و فضای مجازی برای استفادههای شخصی (ارتباط با دوستان و بستگان و همکاران) بهره میبرند کنار بگذاریم.در میان سایر کاربران شبکه های اجتماعی میتوان افراد زیادی را یافت که از این فضا برای برندسازی شخصی استفاده میکنند و هدف آنها دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب است.
نخستین گام برای تحلیل استراتژی محتوا در فضای مجازی
حتی اگر هم فرض کنیم که هدف اصلی این نیست، همچنان تعداد مخاطب به عنوان یکی از شاخص های پیش بینی کننده موفقیت در نظر گرفته میشود.
حتی توسعه شبکه های اجتماعی و فضای دیجیتال و وبسایتها در سالهای اخیر و افزایش دانش عمومی هم، تغییر چندانی در این نگرش ایجاد نکرده است.
به همین دلیل، همچنان صرفِ حضور در فضای دیجیتال یا در بهترین حالت، حضور پرمخاطب در فضای دیجیتال به عنوان یک هدف یا معیار قطعی برای سنجش موفقیت مورد توجه قرار میگیرد.
در این درس و درسهای آتی میخواهیم به سه سوال در مورد محتوا در فضاهای مجازی به صورت دقیقتر فکر کنیم:
چگونه میتوان به جایگاه مخاطب در استراتژی محتوا در یک فضای مجازی فکر کرد و آن را حدس زد یا تحلیل کرد؟
با توجه به نوع مخاطب، چطور استراتژی فعلی محتوا و نوع محتوای عرضه شده در یک فضای مجازی (وبسایت یا اکانت اینستاگرام یا کانال تلگرام) را تحلیل کنیم؟
چگونه میتوانیم بر اساس وضعیت فعلی، وضعیت و موفقیت آتی یک فضای مجازی را – به فرض آنکه استراتژی محتوای خود را به صورت جدی تغییر ندهد – پیشبینی کنیم؟
با تاپ اکانت محتوا نویسی رو یاد بگیر