صفحه نخست / دیجیتال مارکتینگ / پلتفرم های اجتماعی و جایگاه آنها در استراتژی

پلتفرم های اجتماعی و جایگاه آنها در استراتژی

پلتفرم های اجتماعی و جایگاه آنها در استراتژی

پلتفرم های اجتماعی و جایگاه آنها در استراتژی شاید برای کسی که در فضای کسب و کار فعال نیست و از ابزارهای اجتماعی دیجیتال صرفاً به صورت تفننی استفاده می‌کند، چندان مهم نباشد که مثلاً تلگرام هم مانند اینستاگرام شبکه اجتماعی محسوب می‌شود یا خیر.

پلتفرم های اجتماعی و جایگاه آنها در استراتژی

همچنین احتمالاً برای چنین فردی، اینکه شبکه ایرانی آپارات یک شبکه اجتماعی است یا یک پلتفرم اجتماعی، یک تفکیک پیچیده و بی‌نتیجه به نظر برسد.

اما برای کسی که می‌خواهد استراتژی محتوای کسب و کار خود را طراحی کند یا برای سازمان خود که یک سازمان بزرگ دولتی است، در مورد حضور یا عدم حضور یا شیوه‌ی حضور در شبکه های اجتماعی تصمیم بگیرد، مهم است که درکی عمیق‌تر و تخصصی‌تر از پلتفرم های اجتماعی وجود داشته باشد.

ما در این درس، به تعریف پلتفرم های اجتماعی می‌پردازیم و سپس شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از نمونه های پلتفرم های اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پس از اینکه در این درس با این تقسیم بندی‌ها آشنا شدیم، در درس‌های آینده می‌آموزیم که دقیقاً هر سازمان یا شرکت یا کسب و کاری، چگونه می‌تواند از پلتفرم های اجتماعی با حداکثر کارایی و اثربخشی و به صورت ارزش آفرین استفاده کند.

پلتفرم های اجتماعی و تفاوت آنها با شبکه های اجتماعی

اجازه بدهید ابتدا تعریف پلتفرم اجتماعی آنلاین را مرور کنیم:

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.
در درس‌های آینده خواهیم دید که این تفاوت‌ها باعث می‌شود، استراتژی محتوا برای شبکه های اجتماعی با پلتفرم های اجتماعی متفاوت باشد و حتی بسته به شرایط، تصمیم بگیریم که برخی از پلتفرم‌ها یا شبکه ها را از پورتفولیوی اجتماعی خود حذف کرده یا به آن اضافه کنیم.

با تاپ اکانت محتوا نویسی رو یاد بگیر

مطالب مرتبط